Az élet egy kineziológus szemével

Kinez Life

Kinez Life

Miben segít a gyermek kineziológia?

2022. augusztus 05. - karrierrita

mikael-kristenson-u8t6qh76rpe-unsplash.jpg

 

Az elmúlt időszakban sok gyermeknek volt lehetőségem segíteni a kineziológia módszerével, ezért úgy gondoltam írok egy kis ízelítőt arról, milyen problémákon tud segíteni a gyermek kineziológia.

Ahogy az előző bejegyzéseimben is írtam, a gyermekeket 7 éves kortól oldom. Ez alatt az életkor alatt az édesanyával dolgozom, hiszen egy kisgyermektől nem várható el, hogy másfél órán keresztül koncentráltan vegyen részt az oldásban. Kisiskolás kortól már nagyon szépen lehet dolgozni a gyerekekkel.

Legtöbbször magatartás problémákkal fordulnak hozzám a szülők, olyan gyermekekkel, akiknek nehezen megy a tanulás, nem tudnak az órán koncentrálni, nem tudják követni az anyagot, ezért sokszor lemaradnak. Az sem segít a helyzeten, hogy ilyenkor megkapják a "tanulási zavarral küzdő" jelzőt, ami végképp megkülönbözteti őket a többiektől és ebből a dobozból nehéz kikerülni. Az osztály rossz gyerekeként vannak kezelve, minden konfliktusban őket gyanúsítják először. Ha valamilyen tanulási problémával küzdenek, érezhetnek szégyent vagy zavarodottságot, ezután nagyon nagy energiát fektetnek abba, hogy ez ne derüljön ki. Próbálják azzal leplezni hogy középpontba kerülnek, valamivel felhívják magukra a figyelmet. Nagyon sok kisiskolás és kiskamasz szomorúan meséli az oldások során ezeket a történeteket és ilyenkor megszakad a szívem, mert látom, hogy mennyire okosak és micsoda kincs rejlik bennük, ami nem kerülhet felszínre, mert már nem kapnak lehetőséget. Kialakulhat egy negatív önkép a sok kudarccal teli élmény hatására, az oldások során ennek az önképnek a megváltoztatásán is dolgozunk.

Sokszor elmondom a hozzám forduló gyerekeknek, hogy ne higgyék el azt, amit a tanár mond. Ők igenis okosak és csodálatosak! Sajnos még ma is előfordul olyan eset, amikor a pedagógus kimond olyan mondatokat, ami súlyos teherként nehezedik egy gyerek vállára. Ilyen pl. te vagy a  legrosszabb, nem lesz belőled semmi, hülye vagy.

A koncentrációzavar és a magatartás probléma mindig egy tünet, ami mögött egy mélyebb ok és stressz áll. Sokszor ezekben az esetekben a gyerek már testi tünetekkel is jelzi, hogy nem érzi jól magát az iskolában. Hasfájással, fejfájással reagál, mintegy kifogásként, elkerülendő a dolgozatokat és felelést. Rághatja a körmét ami mögött erős szorongás lehet, rághatja a ceruzát, mely mögött a koncentrálási képtelenség feszültsége állhat.

Ilyenkor az oldási folyamat során mindig megkeressük mi okozhatja ezeket a problémákat. Az elején megbeszéljük, miért jöttek el hozzám (anya és gyermek), mi az, ami gondot okoz a hétköznapokban. Soha nem arra irányul az oldás, amit a szülő megfogalmaz, hiszen az az anya vagy apa stressze. A gyermeket ez a probléma lehet nem is zavarja, nagyon sok esetben amikor rákérdezek teljesen más problémát hoz fel. Hiába hozza a szülő koncentrációs zavarral, ha a gyermek az osztálytársával való konfliktusára akar oldani. Nagyon sok esetben kiderül hogy a kettő összefügg. Amikor lekerül a stressz a témáról az oldás hatására, sorra jönnek hozzám a visszajelzések, hogy már nem rágja a ceruzát, ötösre felelt, vagy sokkal kiegyensúlyozottabb a gyermek. Az is előfordult hogy jobban ki tudta fejezni a szeretetét a szülei felé.

Amikor az édesanyát oldom, mert még nincs 7 éves a kicsi, sokszor kiderül a megjelenő probléma nem is a gyermek problémája. Anyában vannak olyan érzelmi elakadások, kivetítések a gyermekre, ami gondot okoz.

Egy esetben egy bölcsis kisfiú mindig bántotta a csoporttársait és a játszótéren lévő gyerekektől nagyon félt. Az anyán dolgoztunk ahol kiderült, a szoptatás kezdetben nagyon fájdalmas és szenvedéssel teli volt, emiatt érzelmileg egy láthatatlan falat húzott ez az esemény anya és gyermeke közé. Ez az érzelmi távoltartás nagy feszültséget okozott a kicsiben, ami hatására jelentek meg ezek a tünetek. Két oldás után a probléma teljesen megszűnt, és  a kisfiú azóta simogatja, ölelgeti az anyukáját (azelőtt soha) és mondogatja, hogy szereti, kortársaival pedig kiegyensúlyozott lett a kapcsolata.

A legkisebbeknél hamar érezhető az oldás hatása. Volt olyan kisgyermek, aki nem tudott a bölcsiben aludni, az anyai oldás hatására már aznap tudott aludni egy órát.

Ezeknek a visszajelzéseknek mindig nagyon örülök, ez az én benzinem ez visz tovább, mindig nagy boldogságot okoz amikor tudom, a kineziológia segítségével egy gyermeknek ma jobb lett.

Ha neked is vannak hasonló problémáid fordulj hozzám bizalommal, szeretettel várlak kineziológiai oldásra!

Tanulási blokkok a gyermek kineziológiában 2. rész

Tanulást segítő tippekkel

artem-kniaz-dqgmhzeio7g-unsplash.jpg

Az előző posztomban, amit itt találtok részletesen bemutattam azokat a blokkokat, amik akadályozzák a gyermeket a könnyed és zökkenőmentes tanulásban. Ebben a bejegyzésben inkább arról lesz szó, mit tud a szülő tenni annak érdekében, hogy az otthoni tanulás ne jelentsen mindennapos stresszt a család életében.

Sok szülő teszi fel azt a kérdést, miért van az, hogy otthon még tudta a gyerek az anyagot, az iskolában pedig leblokkolt és nem jutott eszébe semmi. Ezzel kapcsolatban elmesélek egy történetet, ami leginkább megmutatja, hogyan alakulnak ki a tanulási blokkok.

Péter kisiskolás, a tanító néni megkéri álljon fel és mondja el az ABC-t. Sajnos Péter belezavarodik, a többiek kinevetik, aminek hatására megalázva érzi magát, elvörösödik, már mindenki őt nézi és nem tud mit kezdeni ezzel a szituációval. Ezt a stresszhelyzetet elraktározza az agy (főképp ha sokszor megtörténik), és egy másik, számára veszélyt jelentő helyzetben, például egy témazáró előtt ismételten elhatalmasodhat a gyermeken ez a rossz érzés. Abban a helyzetben blokkolja a korábban átélt trauma, melynek hatására szétkapcsolnak az agyféltekék. A teljes szellemi tartalékához csak összehangolt jobb és bal agyfélteke esetén fér hozzá a gyermek. Tehát láthatjuk, hiába tanulta meg otthon az anyagot Péter, másnap stresszhelyzetben a régi menekülő mintához fog visszanyúlni, illetve teljesen leblokkol, a se kép se hang érzése jön elő benne, és nem tudja előhívni agyából azt a tudásanyagot, amit otthon megtanult.

Ez később előjöhet otthon is, amikor témazáróra készül, hiszen stressz hatására az agyféltekék szétkapcsolnak, ezért tart dupla annyi ideig a tanulás. Ilyen helyzetekben segíthet a kineziológiai oldás, mely érzelmi stresszoldás, feloldja a korábban átélt iskolai traumát, hogy az később hasonló helyzetekben már ne okozhasson gondot.

A tanulást gátló stresszhatások:

Elegendő folyadék. Nagyon sokat jelent a tananyag elsajátításakor, hogy a gyermek elég vizet ivott-e. A dehidratált szervezet nem tud úgy teljesíteni ahogy elvárjuk tőle, tehát mindenképpen itassunk egy jó nagy pohár tiszta vizet a gyermekkel, mielőtt nekikezdünk a gyakorlásnak.

A mozgás hiánya. Az egész napos ülés hatására befeszülnek az izmok, ez a hatás gátolja az agy és a gerincvelő közötti információáramlást. Mielőtt megkezdi a felkészülést a dolgozatra, ajánlatos a mozgás, pár kör futás.

Szülői hozzáállás és kommunikáció. Törekedjünk a nyugodt légkör kialakítására, miközben gyermekünkkel tanulunk. A türelmetlenségünk és feszültségünk még jobban fogja stresszelni a gyermeket. Nagyon fontos, hogy elmondjuk, akkor is szeretjük, ha rossz jegyet hoz haza.

Tanulást segítő gyakorlatok:

agyfelteke.jpg

 

Nyolcasok rajzolása.

Ahogyan az ábrán is látszódik ahhoz, hogy helyesen tudjon írni és olvasni a gyermek, mindkét agyfélteke helyes működésére szükség van. Ezért fontos gyakorolni a körök rajzolását az óramutató járásával megegyezően és ellentétesen, illetve hogy a két kör középen keresztezni tudja egymást. Így lesz belőle fekvő nyolcas.

Tengerészcsomó avagy Cook módszer.

Ez a gyakorlat visszarendezi a test saját belső energiáját. A gyermek ülve helyezze a bal bokáját a jobb térdére, kulcsolja a jobb kezét a bal bokájára. Markolja meg a bal tenyerével a bal talpát a lábujjak alatt. Maradjon így, lélegezzen és szorítsa a nyelvét a szájpadlásához.

Ezután tegye mindkét lábát a földre és tegye össze a két kezét úgy, hogy ujjbegyei találkozzanak egymással. Ez a gyakorlat segít, hogy a külvilág zavaró eseményeit kívül tudja hagyni a gyermek.

Ha segített a bejegyzésem kérlek oszd meg.

Szeretettel:

Rita

 

Forrás és kép:

Dr.Paul E. Dennison és Gail E. Dennison: Észkerékkapcsoló

 

 

 

Tanulási blokkok a gyermek kineziológiában 1.rész

 

element5-digital-oycl7y4y0bk-unsplash.jpg

 

A kineziológia a gyermekek különböző problémáján tud segíteni, így a tanulási blokkokon is, ebben az esetben célja a csorbát szenvedett tanulási képesség visszaállítása. Ahhoz, hogy megértsük a kineziológia szempontjából mit tartunk tanulási blokknak, egy kis magyarázat szükséges.

Koncentrációs és tanulási zavarok akkor lépnek fel, ha valami miatt a test energia-egyensúlya felborul. A kineziológia célja, a csorbát szenvedett tanulási képesség visszaállítása.

A pedagógiai kineziológia azt mondja, hogy a gondolkodás a tér három dimenziójában mozog, ezek a jobb-bal, lent-fent, elöl-hátul dimenziók. Ahhoz, hogy a gyermek a lehető legjobban tudjon gondolkodni, képesnek kell lennie arra, hogy ezekben a dimenziókban akadálytalanul mozogjon. Ezen dimenziókban különböző blokkok alakulhatnak ki, amelyek okozója a tanulási problémáknak.

Jobb-bal blokk:

Azért, hogy a gyermek a szellemi tartalékainak egészét tudja hasznosítani, a jobb és bal agyféltekének együtt kell működnie. A tanulási zavarok mintegy fele erre a blokkra vezethető vissza, ezek számolási, olvasási és írás problémákban jelentkezhetnek.

Blokkolt látás:

Látómezőnk 180 fokot fog át, mindegyik szem külön-külön 120 fokot, középvonalon nagyjából 60 fokot, itt átfedik egymást. Itt kell a két agyféltekének a képeket egyesíteni. Enélkül nem tudjuk felismerni amit olvasunk, mert amit az egyik szem/ agyfélteke felfog, az a másik oldalon kitörlődhet. Ilyenkor a gyerek a füzetét eltolja jobbra vagy balra, nehezére esik átkapcsolni egyik agyféltekéről a másikra, vagyis egyik szemről a másikra.

Blokkolt hallás:

Természetesen ez a probléma nem azt jelenti, hogy a gyerek nem hall. Itt inkább arról van szó, hogy az észlelés és az akusztikus hangok feldolgozása során csak az egyik agyfélteke dominál. Ahhoz, hogy megértse az órán elhangzottakat mindkét agyféltekének egyidejűleg kell dominálnia.

A fent blokk:

Ezeknek a gyerekeknek nehezükre esik elrugaszkodniuk a talajtól, általában nehezebben is ugrálnak. Lassúak és rugalmatlanok, nehezen vonhatóak be csoportos játékokba, alig van önbizalmuk.

A lent blokk:

A lent blokkos gyerekeknél a fent az értelem van egyensúlyban, kevésbé fontos számukra a saját szükségleteik, általában a felnőtteknek szeretnének megfelelni.

Az elöl blokk:

Az elöl blokkos gyerekek stresszhelyzetben kikapcsolnak, túlterheltségüket mozgással vezetik le gyakran hiperaktivitásos tünetekkel.

A hátul blokk:

A hátul blokkal küszködő gyerekek úgy érzik mindig előtérben kell lenniük, sokszor szeretnének érvényesülni és csak nehezen tudnak kikapcsolni.

van-tay-media-wmdkc8mog9w-unsplash.jpg

Mik utalnak az agyféltekék együttműködésének zavarára?

Mindenképpen figyelemfelkeltő, ha a gyerek nehezen rajzol fekvő nyolcast, illetve ha a lerajzolt nyolcas nem egyenletes, a bal hurok nagyobb mint a jobb. Problémát jelez ha felcseréli a d és b illetve a b és q betűket. Írás közben először halkan kimondja a szavakat magának, ez azt jelenti nehezen tudja elképzelni a szavak képét. Vizualizálási problémát jelez, ha lefelé irányítja a tekintetét, amikor elképzel valamit.

Mik utalnak a fent-lent és az elöl-hátul blokkokra?

Ha a gyermek nehézkesnek tűnik, figyelmetlen, túl gyorsan vagy túl lassan cselekszik, folyton elkésik akkor ezek utalhatnak a fent -lent dimenziók blokkjaira.

Az elöl-hátul blokkra utal az agresszív viselkedés, a hibás másolás a tábláról, rugalmatlanság.

Ezeket a blokkokat a kineziológia különböző mozgásos korrekciókkal sikeresen tudja oldani, mint például keresztező gyakorlatok melyek serkentik az agyat, párhuzamos mozgás tekintetváltással. Körök és fekvő nyolcasok rajzolása melyek a gyermek kéz-és szemmozgását hangoljál össze. Az oldás során megtaláljuk, mi a stressz oka a gyermekben, ami miatt nem tudja teljes tudását egyidejűleg felhasználni.

A következő bejegyzésben a tanulást gátló stresszhatásokról fogok írni, illetve mik azok az otthoni lehetőségek amikkel egy kicsit könnyebbé válik a felkészülés akár dolgozatra vagy vizsgára.

Ha tetszett ez a bejegyzés, kérlek oszd meg hátha másoknak is segít.

 

 

 

 

 

Hello gyermek kineziológia

daiga-ellaby-jz51o_-uoy8-unsplash.jpg

 

Nagyon nagy örömmel tudatom veletek, hogy idén tavasszal elvégeztem egy gyermek kineziológus továbbképzést. Amióta megszületett a kisfiam, kineziológusként elkezdtem érdeklődni a gyermekek problémái és a gyermek kineziológia iránt. Azelőtt sokat gondolkodtam azon, miben lehet más a gyermek kineziológia, milyen problémákkal fordulnak a gyerekek a kineziológushoz és maga az oldási folyamat miben térhet el a felnőtt kineziológiához képest. Sok mindenre választ kaptam a képzés során, sőt a gyermekemmel való kapcsolatom is pozitívan változott. Ebben a bejegyzésben szeretném megismertetni veletek a gyermek kineziológiát.

Sokan nem tudják mikor kell, vagy mikor érdemes a gyerekkel kineziológushoz fordulni, illetve észlelik a problémát csak éppen nem tudják, hogy a kineziológia is megoldás lehet rá. De milyen problémákról van itt szó?

Akárcsak minket felnőtteket, úgy a gyermekeket is folyamatos stressz veszi körül, attól függően éppen hol tartanak életkorilag. Ezek a stresszek tüneteket okoznak, amik arra hivatottak, hogy jelezzék, itt bizony probléma van. A kisgyermekeknek másfajta stresszel kell megküzdeniük mint a nagyobbaknak. Alapvetően minden gyermek életében a változások is okozhatnak stresszt mint pl. a költözés, válás, haláleset a családban, veszteség. Sokszor egy ilyen esemény után nem egyből jelentkeznek a problémák, hiszen a gyermek nem biztos hogy fel tudja fogni egy-egy veszteség milyen hatással is lesz az ő életére. Ezalatt azt értem, hogy akár egy válás bejelentésekor a gyermek teljesen nyugodtan fogadja a hírt, sokszor a szülők is meglepődnek milyen könnyen ment ennek az életet megváltoztató eseménynek az elmagyarázása. Később aztán jelentkezhetnek iskolai, tanulási problémák, dadogás vagy akár tikkelés. Ezek a tünetek mind azt jelzik stressz, feszültség blokk maradt a gyermekben és nem tudja feldolgozni azt, ami történt vele.

Kisgyermekkorban, amikor elkezdik bölcsődét vagy óvodát, gyakran jelentkezik agresszió és hiszti a gyermekeknél, sokszor nem akarnak együttműködni, gyakran lebetegszenek. Ezek is lehetnek a stressz jelei, a gyermeki szervezet jelzi, hogy sok az inger, a távollét otthonról. Iskoláskorban előjöhetnek diszlexia, diszgráfia és diszkalkuliával kapcsolatos problémák. Gyakran érzelmi okok húzódnak meg ezek mögött. Lehet nem a gyerek ritmusában halad a tanulás, sokszor nagyon érzékenyen reagálnak az elvárásokra. A tanulási zavarok napjainkban egyre inkább megszaporodtak, erről írok majd egy bővebb posztot.

Serdülőkorban a felnőni kérdése és súlya nehezedik a fiatalokra egy jó adag hormon koktéllal vegyítve. Ilyenkor egyre inkább a csoporthoz tartozás és az eltérés a csoport értékeitől ellentétei feszülnek egymásnak. A szülői konfliktusok megszaporodnak stresszt okozva ezzel szülőnek gyereknek egyaránt. Ilyenkor nagyon jó, ha van egy segítő felnőtt a közelben, akivel a kamasz nyugodtan meg tudja beszélni a problémáit.

marisa-howenstine-cq9slnxv8yu-unsplash.jpg

A ma gyermekének egyáltalán nincs könnyű dolga. Annyira rohan a világ, hogy nincs idő feldolgozni azt ami történik velük. Pedig úgy mint régen, ma is meg kellene hagynunk gyermekeinknek a lehetőséget arra, hogy csendben az otthon biztonságában fel tudják dolgozni az ingereket. Ha ez nem adatik meg, jön kisgyermekkorban a hiszti, dühkitörések, kamaszoknál pedig éjszakai kimaradás, tanulási érdektelenség és még sorolhatnám. A rengeteg különóra, a villogó képernyők, játszóházak, hétvégi programok mind azt hisszük gyermekeink fejlődését szolgálják. Sokszor a legfontosabbat nem tudjuk megadni nekik, az otthonunk csendjét, nyugalmát, a figyelmünket.

Amiket felsoroltam egy kis ízelítő, néhány tünet a teljesség igénye nélkül. Természetesen minden gyermek egyedi problémával és megoldással rendelkezik. A gyermek kineziológus pedig segít felszínre hozni a már megjelent tünet mögött húzódó okokat, és kineziológiai módszerekkel segít feloldani azokat.

Remélem sikerült egy kicsit felkeltenem az érdeklődést a gyermek kineziológia iránt, ha tetszett a cikk küldd tovább másnak is.

 

 

 

Évértékelő bonbonjaim

roven-images-hxebuwuia1a-unsplash.jpg

 

Szilveszter napján írom nektek ezt a bejegyzést. Lehet hogy emlékeztek, pont 1 évvel ezelőtt írtam egy posztot egy évértékelő jellegűt, tele tippekkel (Katt ide és olvasd el). Ez a mai napon is megállja a helyét. Volt benne egy olyan ötlet, amit megígértem hogy kipróbálok és beszámolok róla, a lényege hogy az év minden pozitív és számodra kedves momentumát, történését leírsz egy kis papírfecnire és beleteszed egy dobozba. Szilveszter napján ezeket a kis fecniket előveszed és elolvasgatod (ha jót akarsz magadnak, akkor szépen elosztod egész napra) és ezáltal meglátod milyen szuper éved volt!

Így egy év elteltével jöjjön a nagy beszámoló erről a csodás ötletről! Alapból úgy álltam 2019-hez, hogy az én évem lesz. Arra gondoltam, itt az idő, annyi pozitív hozzáállásról szóló könyvet olvastam már, kezemben a kineziológia csodás lehetősége, álljunk úgy hozzá az évhez, hogy bármi jön, kihozom belőle a legtöbbet.

Álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire jó évem lesz! Ezt ha visszatekintek tudom, de így hogy ezen a napon, szilveszterkor, azzal töltöm az időmet, hogy ezeket a kis fecniket bontogatom - jártomban keltemben- mindig egyet-egyet, ezt most már határozottan állítom. Hadd jegyezzem meg, egész nap elpityeredek az örömtől. Ugyanis olyan gondolatokat írtam a kis post it-okra, amiket enélkül a technika nélkül örökre elfelejtettem volna és így, amikor elolvasom azonnal beugrik minden, szinte újra átélem ezeket a boldog pillanatokat. Amikor elkezdtem ezt az egészet nem gondoltam, hogy ekkora örömöt szerzek magamnak 2019 szilveszter napján. Ez ajándék, tőlem-magamnak, hiszen ezek a dolgok velem történtek meg, számomra a legkedvesebbek, ezért szól leginkább nekem. Természetesen, sokkal jobban örültem azoknak a kis papíroknak, amik még év elején készültek, hiszen ezekre emlékeztem legkevésbé, ezek okozták a legtöbb örömet. Nagy dolgok is történtek, mint például az, hogy megszületett a kisfiam de kis dolgok is felkerültek a papírokra, olyanok mint hogy meglepetés csokit kaptam, valakivel újra felvettem a kapcsolatot, összejöttünk rég nem látott barátokkal stb...

81008264_1721940064608319_6528454404222222336_n.jpg

 

Annyira belejöttem a nap végére, hogy megfogadtam minden évben el fogom készíteni, hiszen egy év sem érdemli meg azt, hogy kimaradjon. Ez egy remek lehetőség arra, hogy egész évben keresd azokat a jó dolgokat, amiket eltehetsz a dobozodba, segít a pozitív gondolkodás megtartásában, ezáltal sokkal több jót fogsz magad körül megtapasztalni és meglátni.

Holnap 2020. január első napján indul az új doboz, legfőképpen azért, hogy jövőre is legalább ilyen szuper szilveszterem legyen.

 

Mindenkinek 365 áldást és 365 lehetőséget kívánok az új esztendőre!

 Szeretettel:

 Rita

Otthoni stresszoldó technikák

 

nicholas-kampouris-218781-unsplash.jpg

Az év vége sokunknak a hajtásról, megoldandó feladatokról, teendők sokaságáról szól, pedig lélekben már pihennénk egy nagyot és a családunkkal töltenénk az időt. Sokan ilyenkor találkozunk lezáratlan konfliktusokkal, megoldhatatlannak tűnő gondokkal. Mindezek amellett, hogy stresszt idéznek elő, meggátolják a test egyenletes energiaáramlását, blokkokat okozva. Ezekből a blokkokból később betegségek is kialakulhatnak. A negatív stresszt azok a problémák okozzák, amelyekkel szemben tehetetlenséget, gátoltságot, félelmet érzünk. A stressz attól van, hogy azt érezzük nem tudjuk kezelni azt a helyzetet, ami körülöttünk kialakult. Csökkent tudatossággal járó állapotot hoz létre, ebben az állapotban nem működünk hatékonyan és azt érezzük nem vagyunk urai a helyzetnek. Ezek megléte akár fizikai tüneteket is okozhat, fejfájást, izomfájdalmakat, izzadást. Van amikor nem tudunk elmenni kineziológushoz, masszőrhöz vagy kikapcsolódni, ilyenkor jönnek jól az alábbi tippek.

Kimerültség ellen: hajlítsuk be a térdünket és a combunk mellett a két nyújtott kezünket felváltva mozgassuk mellmagasságig dinamikusan előre-hátra, legalább 100-szor. Végezzük naponta többször, adjunk bele mindent, hiszen ez a mozdulatsor energizáló hatással bír!

Konkrét probléma: ha régóta őrlődünk egy helyzeten, akkor többféle vizualizációs gyakorlat közül választhatunk. Magam is alkalmazom őket felváltva, segít elengedni a gondokat, illetve másfelé terelni a gondolatokat. Lássunk ezekből néhányat!

- Lufi technika: vegyünk egy mély levegőt és kifújáskor képzeljük azt, hogy a problémát belefújjuk egy lufiba. Addig fújjuk, amíg úgy nem érezzük, hogy mind belekerült. Ezután engedjük el a lufit, és képzeletben lássuk ahogyan eltávolodik

- Láb technika: álljunk két lábra, vegyünk néhányszor mély levegőt és képzeljük azt, hogy a lábainkon keresztül lekerülnek a gondok a föld mélyébe és ott is maradnak

- Zuhany: képzeletben vagy a valóságban beállunk a zuhany alá és elképzeljük ahogyan a víz lemossa rólunk a negatív energiát és a problémát, amin eddig rágódtunk. Lássuk magunk előtt, ahogyan távozik a lefolyóba

Feszültség ellen: álljunk szembe egy fallal, tegyük rá két tenyerünket és kezdjük el tiszta erőből tolni/nyomni a falat. Az izmaink megfeszülnek, majd elernyednek, a feszültség pedig csökkenni kezd bennünk.

- Váltózuhany (hideg-meleg vízzel)

- Tánc: felszabadítja az energiákat, ha kitáncoljuk magunkból a gondokat

Amíg egy-egy helyzetet negatívnak gondolunk, addig a test úgy reagál, mintha ténylegesen átélnénk a negatív helyzetet. A tudatalattink nem tesz különbséget képzelet és valóság között. Ezeknek az érzelmi stresszoldó technikáknak köszönhetően megváltoztathatjuk a problémához való hozzáállásunkat, a pozitív gondolatok és az elengedés hatására az így keletkezett stressz megszűnik, helyébe magabiztosság, harmónia és nyugalom kerül. Ezeket a gyakorlatokat végezzük folyamatosan a kiegyensúlyozottság érdekében.

Amennyiben nem boldogulsz a problémáddal és letennéd a terheket, jelentkezz be kineziológiai oldásra!

Várlak szeretettel:

Rita

 

 

Amikor nem érzed jól magad

brannon-naito-rer6g2wveyw-unsplash.jpg

Van az úgy, amikor már nagyon régóta semmi nem jön össze, magunkba zuhanunk és nem látjuk a kiutat. Ilyenkor gyakran egy negatív spirálba kerülünk, hajlamosak vagyunk azt gondolni innen már nem is fogunk elmozdulni. Alább néhány segítő tippet gyűjtöttem össze, fogadjátok szeretettel.

  • Fogalmazd meg mi a probléma. Sokszor csak úgy vagyunk a semmibe, tudjuk és érezzük, hogy valami nem stimmel, valami nyomja a mellkasunkat, de fogalmunk sincs honnan a rossz érzés. Ilyenkor vedd végig életed minden területét, tisztítsd meg a képet, találd meg honnan a szorongató érzés.
  • Derítsd ki, ki a hibás. Nézd meg ki okozza ezt a problémát? Általad alakult így? Tettél azért, hogy megváltozzon? Nézz szembe azzal is, ha nem. Semmi baj, most van időd foglalkozni vele. Járj a végére!
  • Válassz mást. Mindannyian ugyanazt a régi megszokott programot futtatjuk mint megoldási alternatíva, mert az az ismerős, a biztonság illúzióját nyújtja,  a komfortzónánkon belül van. Mi lenne ha elhinnéd, hogy van más választásod is? A stressz, az intenzív érzelmek miatt nem látod, de ha lehiggadsz és nem a negatív programot játszod le újra és újra, akkor nagyon egyszerűen meglátod a másik lehetőséget.
  • Kineziológiai oldás. Ha folyton ugyanabba a helyzetbe kerülsz, valami régóta nem jön jön össze, sorozatosan ugyanolyan típusú konfliktusaid vannak, nem érzed magad biztonságban, nem sikerülnek a párkapcsolataid stb., akkor annak mélyebb oka van. A kineziológia megkeresi ezt az okot izomteszteléssel, megváltoztatja a hozzá kapcsolódó érzelmi "csomagot" és ezáltal már nem lesz fájdalmas ez az emlék. Megszűnnek a blokkok a test energiaáramlásában, és képes lesz helyreállítani önmagát. Ennek hatására egy másik, jobb megoldást fogsz választani, ugyanis az eddigi negatív, fájdalmas tapasztalat az, ami megakadályozott ebben.
  • Szeretet. Van egy mondás, ami igen erős energetikai hatással bír. Ha létezik egy személy akivel nem jössz ki, és szeretnéd ha már nem lenne mindennapjaid része (rossz párkapcsolat, rossz szomszédság) akkor képzeld őt magad elé, gondolj rá szeretettel és mondd ezt: ,,Szeretettel áldalak, föloldalak, elbocsátalak az életemből." Esténként elalvás előtt képzeld, ahogyan a szemébe mondod ezt a mondatot. Vigyázat! Valóban működik!
  • Hála. Tudom elcsépelt, mert mindig ezt írom, de higgyétek el, ez a legjobb megoldás első lépésként. Segít meglátni a jót,  lehullik szemed elől a szürke köd, könnyebben a megoldáshoz jutsz. Amíg nem vagy hálás azokért a dolgokért amik körülvesznek, nem tudsz kimászni a negatív spirálból.
  • Homlok tarkó tartás. Egyik tenyereddel fogd meg a homlokod, másikkal a koponyád hátsó részét közvetlenül a nyakad fölött és csukd be a szemedet. Képzeld magad elé a problémádat és lélegezz közben mélyeket. Ezt addig ismételd amíg jobban nem leszel. Ezzel a tevékenységgel az energiát és a vérkeringést előre hozzuk a homlokunkba, ahol két pozitív pont található, ezáltal oldjuk a stresszt a problémán. Ezáltal új módokat tudunk találni arra hogyan kezeljük a gondot okozó helyzetet.

 

Remélem tudtam segíteni. Ha úgy érzed egyedül nem tudod megoldani  a problémádat, várlak szeretettel kineziológiai oldásra.

 Rita

 

 

  

 

A hála, ami mindent megváltoztat

gabrielle-henderson-701889-unsplash.jpg

Volt idő, amikor az életem (számomra) romokban hevert, nagyon rosszul éreztem magam. Felébredtem reggel és azt éreztem semmi értelme az életemnek, hiszen nincsenek nagyra törő céljaim, utálom a munkámat, semmi változás nem történik a mindennapjaimban. Nagyon szégyenlem de voltak napok amikor elfogott az érzés, hogy meg akarok halni. Amikor belenéztem a tükörbe azonnal elkaptam a tekintetem, még erőszakkal sem tudtam rávenni magam arra, hogy mélyen belenézzek a saját szemembe. Tudtam legbelül, hogy meg kéne mozdulni, de semmi erőm nem volt felkelni a padlóról, olyan jó volt az önsajnálatba burkolózni. Ilyenkor az élet pofonokat küld, egyre nagyobbakat, hogy hahó vedd már észre magad, tegyél már valamit. Hozzám is érkezett pár.

Ki kellett találnom valamit. Eldöntöttem hogy változtatok, hiszen nem voltam boldog. Ilyen állapotban hajlamosak vagyunk az amúgy jól működő életterületeinket is borúsan látni, kivetíteni rá negatív gondolataikat, holott semmi probléma nincs, de mi mindent annak látunk. Így volt ez velem is, problémának láttam a munkámat, házasságomat, mert csak a rosszra és a hiányra koncentráltam a nap 24 órájában.

Ekkor kezembe került egy könyv, (Brian Tracy- Változtasd meg a gondolkodásod, és megváltozik az életed!) amit elkezdtem olvasni. Volt benne egy rész, ami arról szólt, kezdj minden napot azzal, hogy leírod egy füzetbe mit akarsz elérni. Sőt! Írd le úgy, mintha már megtörtént volna, adj hálát érte, de ne csak automatikusan írd, mint egy gép, hanem miközben írod, képzeld is el azt, hogy már megtörtént. Éld bele magad a helyzetbe mit éreznél akkor, ha már megtörtént volna. 

Ez nagyon megfogott. Érdekesnek találtam, gondoltam kipróbálom, ilyet még úgyse csináltam. Szorgalmasan írtam a kis füzetembe, hogy drága Istenem köszönöm neked azt, hogy makk egészséges vagyok, köszönöm, hogy minden nap apró csodák történnek velem, hogy bőségben élek, .....stb.

Szépen végigmentem életem minden területén, hálát adtam a már meglévő, és a még vágyott dolgokért is. Eleinte nagyon nehéz volt leírni azt, amit még el se tudtam képzelni, hogy egyszer valaha megvalósul, nemhogy köszönetet mondani érte.

Voltak kilátástalannak tűnő helyzetek, amiben rendkívül nehéz volt leírni, hát még megköszönni azt, hogy megvalósult. Kemény munka volt elképzelnem, hogy megoldódott és pozitív irányba fordult, nemhogy hálát adni érte. Aztán mégis elkezdett játszani a képzeletem és érzések is kapcsolódtak hozzá. Agyunk nem tud különbséget tenni a már megtörtént és az elképzeld tapasztalatok között, ha azt jól vizualizálod, erre épül az agykontroll is. Megfelelő agyi állapotban rögzíted mit akarsz elérni, hiszen minden valós és elképzeld tapasztalatra agyad ugyanazt az idegrendszeri reakciót mutatja.

jessica-castro-355974-unsplash.jpg

Ha erős érzelmeket társítasz a céljaidhoz, az élet, az Univerzum, te úgy alakítod az életedet, hogy úgy valósuljon meg, ahogyan elképzelted. A hálának és a gondolatnak megvalósító ereje van.

Az én esetemben pár hét szorgos körmölés és vizualizáció után elindultak a dolgok. Először is teljesen megváltozott a gondolkodásom és az élethez való hozzáállásom. Nem vettem onnantól kezdve egyértelműnek és kézenfekvőnek alap dolgokat. Ha hazaértem boldog voltam, hogy van hová hazatérnem. Ha megláttam a férjemet, hálát adtam, hogy van aki szeret és elfogad. Ez így ment minden dologgal kapcsolatban, szinte egész nap elkísért ez az érzés. Teljesen megváltozott a kisugárzásom, már nem zsörtölődtem annyit, sőt semennyit, rendíthetetlen optimista lettem. Ha bármi negatív történt velem, megkérdeztem vajon ez milyen jót fog hozni az életembe? Azelőtt teljes sötétségben láttam a dolgokat egy-egy felbukkanó probléma láttán, de a hozzáállásom, és az, hogy mindig a legjobbat vártam, megváltoztatta a az események kimenetelét.

 Váratlan pénzekhez jutottam, elértem számomra nagy célokat, olyan embereket ismertem meg akik segítettek eljutni bizonyos dolgok megvalósulásáig. Néha úgy beindultak az események, hogy csak kapkodtam a fejem.

Aztán egyszer visszaolvastam mit írtam kezdetektől, hiszen nem emlékeztem teljes pontossággal. Ledöbbentem. Szépen magam előtt láttam a céljaimat és pipálhattam ki őket, mert nagy részük megvalósult. 

Tényleg működik. Közel másfél éve csinálom már és van, hogy egy időre abbahagyom, aztán azonnal előveszem a kis hála füzetemet ha valamit meg akarok valósítani, a siker nem marad el.

Kiegészítésként naponta többször elképzelem hogy már létrejött a célom, ez is segíti a megvalósulást. Sokszor ezen gyakorlatok hatására új ötleteim támadnak, amik tovább segítik a vágyott dolgok elérését.

Semmi nem kell hozzá, egy füzet, egy toll, és a határtalan képzelet. Na jó, nem árt a rendíthetetlen hit sem.

Szeretettel:

 

Rita.

 

Két fél egy egész

A jobb és bal agyféltekénk feladatai

christopher-sardegna-1735-unsplash.jpg

 

Agyunk több részből áll, azon belül is a nagyagy két részre osztható jobb és bal agyféltekére, amiket egy mély barázda választ el egymástól. Ezen a barázdán nyúlik végig a Corpus callosum nevű rost, melynek fontos feladata, hogy biztosítsa a két agyféltekénk közötti összeköttetést és információáramlást. Miért olyan fontos ez? Ebben a posztban kifejtem, a jó közérzetünk, optimális működésünk szempontjából miért fontos hogy két agyféltekénk összehangoltan, egyszerre működjön.

A kineziológia célja az integrált agyműködés, ami azt jelenti, hogy a jobb és bal agyféltekénknek összehangoltan kell működniük. Bármennyire is különbözőek a feladataik, összehangolt munkát kell végezniük, mert csak így tudunk megbirkózni a ránk váró feladatokkal. 

Ismerkedjünk meg a jobb és bal agyféltekénkkel külön-külön, hogy lássuk mennyire eltérő területekért felelnek meg.

Jobb agyfélteke feladatai, tulajdonságai:

  • intuitív
  • kreativitás
  • tudatosság
  • korlátlan érzékelés
  • az egészre való koncentrálás
  • ritmikus, muzikális
  • nem fél, nem ítél
  • nőiség, szexualitás
  • fantázia, teljesség
  • nyugodt

Bal agyfélteke feladatai, tulajdonságai:

  • eddigi élettapasztalatunk
  • énkép
  • hitrendszerek
  • apaügyek
  • munkahelyi ügyek
  • férfias oldalunk
  • kontroll
  • félelem
  • tudományos, logikus
  • írás, olvasás, számolás
  • analitikus

A jobb agyfélteke irányítja a bal testfél funkcióit. Bal oldalunk képviseli a női oldalunkat, jobb oldalunk pedig a férfi oldalunkat. Ha a bal oldalunkon fáj valami, akkor anyai női minőséggel lehet problémánk. Bal agyféltekénk irányítja a jobb testfél funkcióit, ha jobb oldalunkon fáj valami, akkor apai férfi minőséggel lehet probléma.

Az elérhető legjobb állapot, amikor mindkét félteke azonos időben teljes potenciálját be tudja vetni. A két agyfélteke stressz hatására szétkapcsol, ezáltal nem tudunk gondolkodni csak reagálni. Ha a domináns agyfélteke elülső és hátulsó területe között nem megfelelő a kommunikáció, akkor a stresszre adott válaszként az agyfunkciók minimálisra csökkennek. Egészségünk érdekében is fontos hogy harmonikusan működjenek, hiszen ez immunrendszerünkre is hatással van. Amíg ezek a részek összehangoltságban vannak könnyebben mennek dolgaink, és harmóniában állunk a világgal.

Jelek ha nem egységben működnek az agyféltekék:

  • tanulási nehézségek
  • látásproblémák
  • női/férfi minőségben sérülés
  • koncentrációs problémák
  • gyengülő memória
  • kedvetlenség
  • fáradtság

Ha a gyermeked nem szeret tanulni, fáradtságra panaszkodik, valószínűleg lekapcsolt az agya, tehát az agyféltekék összehangolására van szükség. A kineziológia számos megoldást nyújt erre a problémára.

A következő posztomban a tanulási problémák lehetséges okairól fogok írni, és az agyféltekék összehangolását segítő gyakorlatokból ismertetek párat.

Szeretettel: Rita.

 

 

 

 

 

Fájdalmas felismerések egy könyvben

Orvos-Tóth Noémi: Örökölt Sors

jose-a-thompson-206102-unsplash.jpg

Transzgenerációs hatás. Ízlelgetem a szót, ismerkedem vele. Próbálom felfogni a súlyát, értelmezem.

Utamba került egy könyv, aminek már a címe is rendesen mellbe vágott, Orvos -Tóth Noémi: Örökölt sors-Családi sebek és a gyógyulás útjai. Azonnal tudtam, meg kell vegyem, amint lehet el kell olvasnom ezt a könyvet. Azt azonban éreztem, nem egy vidámpark lesz amíg olvasom, lelkileg is fel kell készülni rá. Volt olyan nap, amikor le kellett tennem kicsit és meg kellett várnom a lelkem mikor ér utol engem és a könyvet. Az érzésem beigazolódott, az írás sok felismerést és önmunkát hozott, más megvilágításba helyezett dolgokat.

Mindig érdekelt a család témája, mennyiben határozza meg sorsunkat az, hogy milyen családba születünk bele, illetve az a csomag, amit abban a környezetben kapunk, ahová kerültünk. Igazán belemélyednem soha nem sikerült a témába, ám ez a könyv sokat segített benne. Mindenki hordoz sebeket aminek nagy részét gyermekkorában szerezte. Ezeket a hegeket hordozzuk aztán egy életen át és sokszor nem is sejtjük, bizony ez mozgatja kapcsolatainkat, konfliktusainkat, életünk nagy részét. De belegondoltál már abba, bizonyos érzéseket sejtszinten örököltél?

A könyv egy nagyon érdekes tanulmányt mutat be, miszerint kutatók cseresznyevirág-illatot permeteztek egerek ketrecébe, miközben áramütésnek tették ki őket. Ezáltal az állatok megtanulták, hogy félniük kell ettől az illattól. Bevonták a vizsgálatba ezen egerek utódait is, amik a cseresznyevirág illatára félelemmel reagáltak, holott ők nem kaptak áramütést. Ezt a generációkon átívelő információátadást nevezzük transzgenerációs hatásnak.

 

liane-metzler-30296-unsplash.jpg

 

 Sokféle problémát mutat be az írónő egy- egy konkrét példa segítségével. Biztos vagyok benne, mindenki talál a könyvben olyan történetet, amivel tud majd azonosulni. Hiszen felmenőink között találunk olyat, aki megjárta a háborút, kitagadott gyermek volt, árva, vagy olyan gyermek, aki meghalt testvére után született, és azt várták tőle hogy betöltse a halott testvér után keletkezett űrt. Vannak olyan mély, sötét titkok minden család életében, amiről nem beszélnek. Ezek a ki nem beszélt traumák végül utat törnek bennünk, utódokban, itt vannak a mi életünkben megmagyarázhatatlan betegségek, félelmek és traumák formájában.

Ha egy téma generációkon keresztül titok marad, vissza fog térni az utódoknál, jelezvén feldolgozatlanságát. 

Hányszor megfogadtuk már nem leszünk olyanok mint saját szüleink, vagy nagyszüleink, aztán mégis azon kapjuk magunkat, hogy ugyanazokat a mondatokat szajkózzuk gyermekeinknek, mint amiket mi kaptunk örökségül. Ezek nehezen levetkőzhető berögzült minták, amiknek mai fejjel sokszor már semmi értelme sincs, csak adogatjuk át egymásnak a félelmet, szorongást egy-egy mondatba csomagolva. Ilyen mondatok lehetnek a soha ne menj férjhez, ezért ne szülj soha gyereket, a férfiak mind szemetek, mindenki átver, ne bízz senkiben, nőnek lenni nehéz. Vagy a kisgyermekeknek folyton kiabáljuk ok nélkül, vigyázz, mert elesel, vigyázz papucs felfázol, holott ezek nem igazak az adott pillanatban. Sokszor rettegést, indokolatlan félelmet adunk gyermekeink szájába ugyanúgy, ahogyan mi kaptuk azt meg gyermekkorunkban.

Gyógyulásunk érdekében fel kell dolgoznunk családunk múltját, hogy a tabutémák ne akadályozzák jelenünket. Ehhez nyújt segítséget ez a csodálatos könyv, forgassátok egészséggel.

Szeretettel: Rita.

süti beállítások módosítása